Polazak
Broj pregleda
237+
  • dodaj kao .ics kalendar
  • dodaj kao webcal kalendar
  • dodaj kao .VCS kalendar

Jubilarna 20. Biciklijada!

/ODGOĐENA BICIKLIJADA/⚡⛈️
Iako smo ovogodišnju jubilarnu biciklijadu pripremili do zadnjeg detalja, nažalost, zbog najave lošeg vremena ju odgađamo za sljedeću nedjelju, 25.srpnja.
Nadamo se da se vidimo!

Kada nešto u kontinuitetu i bez prekida traje 20 godina, onda to u današnje vrijeme u kojem se tradicija teško stvara i još teže čuva, zaslužuje respekt i poštovanje.

Zato će u Pakracu, Lipiku i Prekopakri ove nedjelje 18. srpnja biti posebno svečano jer će jubilarni 20. put biti vožena biciklijada od Pakraca, preko Lipika do Prekopakre, točnije Matkovca i izletišta Pakurnovac gdje je već godinama tradicionalni cilj biciklijade.

Vladimir Tessari prvi inicijator

„Prva biciklijada održana je 2001. godine, inicirao ju je i organizirao gospodin Vladimir Tessari, vlasnik trgovine „Tessari bicikli“ i mi smo stvarno sretni i ponosni što biciklijada traje već 20 godina. Osim naših sugrađana s područja Pakraca i Lipika svake godine imamo goste i iz okolnih gradova. Ruta nije zahtjevna, mogu je odvesti i mališani, ali i oni puno stariji i zato vjerujem da će odaziv u nedjelju biti dobar. Posebno zbog tog velikog i za nas važnog jubijela, pozivam da nam se pridružite u nedjelju i da na taj način zajedno, uz piknik i tombolu s bogatim nagradama,proslavimo 20. rođendan naše biciklijade“, poručila je Gabrijela Sabo Seleši, voditeljica Turističkog ureda TZ Pakrac, koji, zajedno s TZ Lipik i pod pokroviteljstvom Grada Pakraca, tradicionalno organizira biciklijadu.

Okupljanje u 16 na tržnici u Pakracu

Okupljanje sudionika najavljeno je od 16 sati na prostoru Gradske tržnice u Pakracu gdje će se zaprimati prijave, a zahvaljujući Sportskoj zajednici Grada Pakraca zainteresirani će moći iznajmiti i električne e-bicikle.

U 17 sati će biciklijada krenuti prema Lipiku i to poljskim,makadamskim putem pored nasipa uz rijeku Pakru. Kod „Paviljona izvor“ u lipičkom parku će se biciklijadi priključiti sudionici s područja Grada Lipika. Nakon kratkog osvježenja, oko 17,40 sati planiran je polazak prema Prekopakri, preko Raminca i Klise do izletišta Pakurnovac gdje je cilj ove 12 kilometara duge i po težini umjerene rute biciklijade.

Fešta na Pakurnovcu

Na Pakurnovcu je najavljena prava mala fešta uz piknik. Za sve sudionike osigurani su sendviči i voda te tombola i ostale brojne, bogate i zanimljive nagrade. Organizator će tradicionalno nagraditi najmlađeg i najstarijeg sudionika. Ranijih godina znalo je tu biti mališana mlađih od 2 godine, ali i „veterana“ koji su odvezli rutu iako su bili debelo u osamdesetim godinama života.

Prva nagrada – bicikl!

Tombola je također tradicionalan i neizostavan dio biciklijade, a ova će biti posebno iščekivana. Uz brojne, zabavne, sponzorske nagrade, te poklon bon od 1.000 kuna, ove nedjelje će najsretnici s biciklijade otići bogatiji za bicikl, zahvaljujući sponzorskoj nagradi trgovine „Bicikli Tessari“.

Ovu vrijednu nagradu će sretnom dobitniku uručiti Vladimir Tessari, dugogodišnji sportski entuzijast, organizator brojnih sportskih događanja, dugogodišnji član Moto kluba „Pakrac – Lipik“ i Biciklističkog kluba „Titan“ u čijem dresu je odvezao, ali i organizirao brojne utrke.

„Prvu biciklijadu sam organizirao negdje u svibnju 2001. godine, kao svojevrsnu promociju trgovine biciklima koju smo u Pakracu otvorili 12. travnja iste godine. I manje sredine od naše su imale slične biciklijade i želja je bila da naše gradove obogatimo i tim sadržajima.

Na prvoj biciklijadi 200 sudionika

Na prvoj biciklijadi sudjelovalo je oko 200 sudionika i odaziv je bio iznad svih očekivanja. Ruta je bila jednostavna, iz Pakraca se glavnom cestom išlo do Lipika, onda istom tom cestom povratak u Pakrac, preko rampe, lijevo prema Matkovcu i do cilja na Pakurnovcu. Sjećam se da je tadašnji gradonačelnik Lipika Stjepan Horvat ostao šokiran kada je vidio koliko je duga kolona sudionika biciklijade. Sjećam se i toga da je prva nagrada na tomboli – crveni ženski bicikl otišla u ruke jedne Lipičanke“, prisjeća se Vladimir s kojim sam razgovarao ispred njegove trgovine u središtu Pakraca.

Zbog zdravstvenih problema Vlado više ne može voziti klasični bicikl, ali nemirnog duha i uporan kakav je, nije dozvolio da ga bolest udalji od bicikla pa se sada vozi na električnom Treku.

Užitak na električnim biciklu

„Evo, vidiš ovdje, tu na „plus“ biraš opcije pomoći u vožnji, a najjača ti je ova „turbo“. Tu ti je kočnica, tu mjenjaš brzine pa probaj“. Tako je Vado reagirao kada sam mu priznao da nikada nisam sjeo na električni bicikl. Iako je moja vožnja trajala svega 5 minuta, bilo je to 5 minuta pravog užitka i siguran sam da ću vrlo skoro iskušati e-bicikl na nekom od brojnih pakračkih uspona.

„Prvih godina smo morali raditi jednostave rute jer tada ljudi još nisu imali kvalitetne bicikle kao danas, tada je na cesti još uvijek bilo jako puno običnih „Ponya“. S godinama su se rute mijenjale, a jedno smo godine, uoči blagdana Duhova, vozili čak i u Španovicu. Jedne godine nam je pak na biciklijadu stigao i veleposlanik Nizozemske u Hrvatskoj jer je baš u to vrijeme u Muzeju grada Pakraca bila postavljena izložba raznih vrsta nizozemskih bicikala koji u toj državi imaju široku primjenu i bogatu tradiciju“, prisjeća se Vlado koji mi je na kraju otkrio jednu vrlo zanimljivu informaciju. Obzirom da je vrlo studiozan, tako i svom poslu uredno vodi evidenciju o važnim poslovnim stavkama, između ostalog i o prodaji bicikala.

U pandemiji porast prodaje bicikala

A statistika kaže da je u vrijeme pandemije jako porasla prodaja bicikala. „Ta konstatacija vrijedi na svjetskoj razini. Na primjer, u Njemačkoj je 63% više bicikala prodano u 2020., nego u 2019. godini. Razlog je što ljudi jednostavno nisu dugo mogli ostati zatvoreni, a bicikl je idealan da možeš biti vani, na otvoreno, u prirodi, a opet da se pridržavaš mjera i potrebnog razmaka. Povećanje smo osjetili i mi pa smo tako u odnosu na 238 prodanih bicikala 2019. godine, lani prodali čak 114 više, odnosno 352 bicikla. Ali to je i dalje puno manje od rekordnih 445 bicikala koliko smo ih prodali 2011. godine“, objašnjava Vlado.

Upravo sve veća popularnost bicikala, ali i važnost kretanja u očuvanju zdravlja, te dobra zabava, bogate nagrade i tombola u kojoj možete osvojiti upravo bicikl, idealna su pozivnica da nedjeljno popodne 18. srpnja provedete na 20. rođendanu biciklijade Pakrac – Lipik - Prekopakra.

Velika karta. Mjesto je slabo mapirano? Pomozi nam!